söndag 16 november 2008

Hektiska dagar!!

Jag borde skämmas för att jag inte skrivit här på länge nu. Till mitt försvar kan jag säga att jag helt enkelt inte orkat. Jag har ju börjat på nya jobbet nu och haft utbildning i 2 veckor. Helt sjukt vad mycket info som man tydligen ska försöka att minnas och komma ihåg. Jag har varit helt slut på kvällarna och somnat vid 21. T har varit lika trött hon, har fått varit hela dagar på dagis nu och det märks att det är tufft för en 1-åring. Hon har dessutom blivit förkyld oxå så igår hade hon feber och sov nästan hela dagen. Jag jobbar ju på Hotellet i helgen så J fick ta hand om vår lilla sjukling själv igår kväll.

Det är iaf riktigt roligt på nya jobbet. Känns bra att få göra nåt annat ett tag och det är ett riktigt roligt gäng som är i mitt Team. Vi ska väl hitta på nån teamaktivitet framöver så vi lär känna varandra lite mer. Jag har bett om att få gå ner lite i tid på nya jobbet fr o m 1:a december så då jobbar jag en timme kortare varje dag så att T ska få kortare dagar på dagis. Inte så kul att hon som är minst hämtas sist på avdelningen.

Nu är det snart 1:a advent och jag längtar tills man får pynta och göra mysigt, vi ska ju troligtvis fira jul hemma hos oss i år och det ska bli skoj. Jag hoppas dock att svärmor hjälper mig att fixa med julmaten för det är vissa saker som jag inte är så haj på som tydligen ska vara med på bordet. Men det gör nog säkert svärmor gladeligen för hon är en sån som vill stöka och greja. Ska bli spännande att se hur länge julgranskulorna får vara hela, T älskar ju saker som glittrar och glimmar.

Nu måste jag göra ett ryck för jag sitter ju fortfarande på jobbet;-)

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom"

Inga kommentarer: